I WANT A TICKET TO ANYWHERE

Jag kan inte beskriva hur livet känns just nu.
Kan inte förstå att jag snart tar studenten. Kan inte fatta att livet som jag känt till det i massvis med år ska ta slut.  Fast att jag är rädd för att lämna Latin så kan jag inte se mig själv fortsätta att gå kvar där. Jag kommer sakna klassen och jag kommer sakna de flesta lärarna för jag har haft några av de bästa åren i mitt liv där. Har aldrig tyckt om skolan så mycket förr och antagligen så beror det på att jag själv valde vad jag ville göra. Sen har linjen gett mig helt fantastiska upplevelser som jag aldrig kommer glömma och de har fått mig att se livet på ett annat sätt. Jag har blivit mer självständig och jag har växt som person.

Jag har länge sagt att jag längtat efter att bli vuxen och att få flytta ifrån Malmö men när tiden väl närmar sig blir jag rädd som fan. När är man vuxen? Är det när man slutat känna ångest för löjliga tonårsgrejer? Är det när man fyllt 20 eller är det när man flyttar hemifrån?

Oavsett när det är vill jag att det ska vara en fartfylld resa. Jag vill se mycket, jag vill uppleva saker som jag gjort under de senaste åren fast x 100. Jag vill ha ett crazy liv som tar en med storm och jag vill göra det som faller mig in. Men det som jag vill allra mest just nu är att få ha en fin sommar med fina människor.


Snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0