WHEN I SEE YOU OUT AND ABOUT IT'S SUCH A CRIME

Här är Kalle som jag ritat. Har lagt ner ca 3 timmar på den -.-
Nämnde jag att jag hatade Illustrator? Men jag börjar bli bättre på det nu i alla fall.
Jag har alltså ritat om en bild till objektgrafik. Det är ganska "lätt" egentligen men eftersom herrn över har så mycket detaljer så tar det lång tid. Bilder bygger på pixlar medan objektgrafik byggs på kurvor, så det man gör är att man klickar med musen så en punkt bildas när du sen klickar en bit ifrån och då blir det ett steck mellan dem. Så det är på så sätt objektgrafik skapas, genom steck typ som sedan måste böjas och så hahah


De gröna prickarna är punkterna. Sen är en jobbig grej att man kan inte ha ett "lager" i olika färger så hans tröja är gjord i 10 lager kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0