Prins Daniel av Sverige

Jag har suttit framför tv:n i princip hela dagen och följt det historiska bröllopet.
En del tårar har jag också fällt för det var så himlans vackert!
Jag finner knappt ord för hur stolt jag är över att få va svensk idag och, ja nu låter jag så jävla nationalistisk men det skiter jag blankt i! Vår Prins Daniel var så stark idag trots att han måste varit så nervös inför alla ögon som såg på världen över men han klarade det galant.

Det finns två saker som jag alltid kommer att minnas från denna dag och det är Prins Daniels tal till sin fru och inte minst all den kärlek och lycka som omringat paret hela dagen. För är det något man kan vara säker på så är det att de älskar varandra något fruktansvärt mycket! Båda har sett så lyckliga ut att det knappt är sant, nä, denna dagen har varit helt underbar och det känns fantastiskt att man har fått se och ta del av så mycket som hänt.


Jag hoppas också att de ifrån min klass som från början va rent rasade över att svenskarna skulle betala för Kronprinssesans bröllop har sett dagens sändningar. Så mycket folk som samlats i Stockholm som kommit från alla världens håll och alla storsatsningar som omringat hela detta evenemang. Detta var precis vad Sverige behövde, att visa upp sig och visa vilket fantastiskt land det är och bilderna från dagens bröllop har verkligen visat Stockholm från dess bästa sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0